Bakgrund

måndag 1 november 2010

Oliver 6 år!

Först...Vi har problem med datorerna här hemma, båda på en gång, visst är det väl typiskt!? Ibland vill de vara med & ibland inte, men mest är det tyvärr inte...
Så därför vill jag nu passa på att tacka så jättemycket för alla rara kommentarer, jag blir så glad för varje litet ord, TACK, ni är så snälla!!!
Tar min bloggrunda, och kommer och hälsar på i era bloggar, så snart jag har möjlighet!

Igår firade vi min systerson, Oliver, som blir hela 6 år! (Vart tar tiden vägen?!?)
Det skiljer ju ganska mycket i ålder på våra barn, mina är ju 19 & 15.
För några dagar sen kom min äldste och frågade om jag inte kunde göra ett kort så att de kunde ge Oliver ett "presentkort" på ett besök på Busfabriken.
Så nu ska de åka dit, de 3 tillsammans, jätteroligt tycker jag :)


Grodan är gjord i 3D med hjälp av servettdecoupage.
Den här gången använde jag mig av tekniken med lackade - torkade - papper som jag sen strök fast servetten på.
Jag kan göra en beskrivning på hur det går till senare, om nån är intresserad.



Håll nu tummarna för att vi snart får ordning på datorerna!
Man känner sig ju så isolerad när man inte kommer ut på nätet.
För att inte säga hur tråkigt det är!
Ha en riktigt bra vecka allesammans, hoppas vi ses snart igen!

11 kommentarer:

Pysselbus sa...

Men gud vilken söt groda!!! Helt underbar!! Och vilken gullig son du har som vill ta med sig lillkusinen på roligheter! Superfint kort!!

Sen såg jag att jag missat dina slider-kort nedan... Superfina allihop! Aldrig sett dett tidigare men det tål att testas!

Ha det så bra!
Kram
Linda

onkis sa...

Vilken super bra present, gulligt av dina barn och ta med honom :)
Och kortet va jättefint!

Lene sa...

Åh va kul. Man blir så glad när de stora kan göra något med de små! De kommer att få så kul ihop!
Kram lene

Monica sa...

Så supersött!! Grodan är ju för underbar :-) Kan tänka mig att pojken blev jätteglad :-)

Anonym sa...

Supersött kort!!

Lena sa...

Åh vilken häftig groda du gjort. Man blir så glad när man tittar på den. Hoppas att ni får ordning på datorerna. Tråkigt när dom inte vill som man själv vill. Ha det gott. Kram Lena

Britt-Inger sa...

Så mycke fint du gör...och läckra idéer som man kan lifta på;);) Hittade hit via en annan blogg och har nu satt mej som följare så jag inte tappar bort dej ;)
Ha det gott.
Kram, BI

Anonym sa...

Jo då, jag kan intyga att Oliver blev glad. Och igår var han där och tränade... De får nog kämpa för att hänga med honom, kusinerna! :-) Fint kort, som vanligt!!!/Carina

Lilla Pyssel Inger sa...

VILKET UNDERBART KORT jag håller med andra som säger att man blir GLAD när man tittar på det:) Du har verkligen lyckats super bra med detta kort:)
Jag var med mitt barnbarn på bus fabriken och jag har aldrig haft så kul med henne:) Fast vi hade problem med att få henne med oss hem igen hon ville bo på bus fabriken ha ha ha:) Ha så himla trevligt tillsammans och ha en toppen vecka:)
Kramar från lilla Inger:)

Outi sa...

Jättefint kort! Du får gärna göra ett inlägg om tekniken. Blev nyfiken på hur det går till.

Hoppas att det löser sig med datorerna. Det är så tråkigt när de krånglar.

Kram, Outi

PS. Hälsa älgarna i trädgården :)

Lena B E sa...

Men åååh vilken härlig groda, den blir man verkligen glad att se!! :)
Jag gillar verkligen grodkortet, så snyggt och glatt, och så påminner den om sommar och värme, det har vi tyvärr inte idag när det blåser som attans!! :) Snön har inte kommit än men dom har sagt att vi ska få 2 dm blötsnö. Fy sjutton!! :(
Ha det så bra.
Kramar från Lena