Bakgrund

söndag 13 februari 2011

Grattis lilla mormor!!

Imorgon fyller min lilla mormor hela 90år!!
Hade länge tänkt göra ett hjärta fyllt till bredden med rosor, och då hon nu fyller år på Alla hjärtans dag så tyckte jag att det passade extra bra att göra ett kort med ett sånt hjärta på till henne.
Monterade roshjärtat på en hjärtformad kakservett.
Under fäste jag en bit spets som jag först hade trätt ett rosa organzaband igenom.
Papprena som jag har använt är Pion designs underbara "Sagan om våren".


Gjorde kortet i form av ett stafflikort...


Med det här kortet vill jag delta i följande utmaningar / With this card I would like to join in to the following challenges:

For Fun Challenges - Your project must contain hearts
Scrappekammeret - La deg inspirere av ordet BURSDAG!
Really Reasonable Ribbon Pink, Red, and White + some sort of ribbon/lace/trim

Edit: Glömde ju skriva att idén till roshjärtat nytändes när jag såg Lenas fina kort och nu när jag sprang på det igen så fick jag se att jag omedvetet måste ha liftat det ganska ordentligt ;) Både spetsen bakom hjärtat och att vi båda valt att göra det som stafflikort gör ju att det känns som att jag sparade hela bilden nånstans i bakhuvudet :)

22 kommentarer:

ScrapElla sa...

Åh vilket härligt kort, fyllt med kärlek till lilla mormor. Blir alldeles varm och glad av att se det.

Lisa-olsi sa...

Ett vackert kort,
det blir mormor glad åt.
90 år, inte ofta man
sätter det på ett kort :)

Kram Lisa

onkis sa...

Vilket underbart fint kort,
din mormor kommer att bli såå glad.
Du kolla in på min blogg vem som vann utmaningen :)

Marita Johansson sa...

Din mormor kommer att bli såå glad över det tjusiga kortet

Anna sa...

Så vackert med alla de där rosorna.
Jag vill också gratulera dig till vinsten hos Onkis. Ditt bidrag var ju så fint så jag förstår att du vann.
Kram Anna

Bonnie Garby sa...

Absolutely beautiful!! Thanks so much for joining our Really Reasonable Ribbon challenge.

Heidi sa...

Ååå dette var aldeles nydelig! Lekre mønster ark og så vakkert med de røde rosene i hjertet:)Liker alt her.
Din mormor vil nok sette stor pris på dette:)
Klem:)

Grethe sa...

Lekkert, lekkert! Så stilig det var med det store hjertet av roser! Slikt kan man absolutt gi til en mormor altså!

Takk for bidraget ditt til Scrappekammeret sin bursdagsutfordring!

aqualeiga sa...

A stunning card, I can see how much time and love went into making it, your Grandma is a lucky lady! Thanks for sharing it with us at FOR FUN this week. Hugs, Ali x

Outi sa...

Så vackert! Skulle gissa att mormor blir glad :)

Kram, Outi

Lilla pyssel Inger sa...

ÅÅÅÅÅÅ vilket helt underbart vackert ljuvligt kort:) Så himla välarbetat och underbara färger:)
UNDERBART UNDERBART UNDERBART är vad det är:)
Din mormor kommer bli överlycklig över att få detta kort:) Stort Grattis till mormor:)
Roligt att du gillade min runda presentask, alltid kul att testa något nytt:)
Har hittat flera mallar som jag kommer dela med mig av senare i veckan med teamat påsk.
Jag tycker det är roligt när man kan dela med sig så andra också kan få prova på och testa:)
Ha en toppen alla hjärtans dag och vecka, kramar från lilla Inger:)

Mia sa...

Vilket UNDERBART kort!!!
Vem skulle inte bli glad åt det!?
kram//mia

Britt-Inger sa...

Sagolikt vackert kort, sååååå snyggt!!!!!
Ha det nu så gott på Alla Hjärtans Dag!
Hjärtliga kramar, Britt-Inger

Lene sa...

ÅÅÅÅÅÅH så vackert kort!!! Din Mormor kommer att bli jätteglad för det! Vill önska dig en trevlig alla ♥ dag!
Kram lene

Lena sa...

Underbart Annelie. Så himla vackert. Ha en bra Alla Hjärtans Dag. Kram Lena

Cards By MI sa...

Underbart kort Annelie! Superfint! Kul att du är med och "leker" med oss på For Fun igen!
Kraaamar
Marie

Christine sa...

What a truly stunning card. Love all the roses in the heart. Your grandmother will love it! Thanks for joining us at For Fun Challenges.

Lilla pyssel Inger sa...

Tack snälla gulliga du för din Alla Hjärtans dag hälsning och dina gulliga ord hos mig:) Detta Hjärt kortet är makalöst vackert så alla fina ord om det är du mycket värd:)
I morgon så bjuder jag på en ny mall och en ny tävling så hoppas du vill vara med:)
Önskar dig en riktig trevlig dag och ha det bäst:) Massor med kramar från lilla Inger:)

Ingrid sa...

Oj, så utrolig lekkert! Det rose hjertet var bare nydelig!
Tusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret!
klem
Ingrid

Meera sa...

This is just gorgeous. Thanks for playing along at For Fun.

Meera x

Anette sa...

WOW sååå lekkert kort!! Et nyyydelig blomsterhjerte!
Tusen takk for at du deltar på bursdagsutfordringen vår på Scrappekammeret!
--klem--

Anonym sa...

Woooow!!!! Sååå läckert!! Lycka till med tävlandet! Som redan går bra ser jag, du vann ju hos Onkis. Snyggt jobbat!