Bakgrund

måndag 20 juni 2011

DT-Altheasmix - TAGS

I mitt DT-paket den här gången så fanns det bla ett gäng med tags.
Har funderat lite på vad jag vill göra med dem, det finns ju så himla många möjligheter & användningsområden...
Tänkte först att jag skulle prova att göra ett minialbum men det gör DT-Lena så fina så det är bättre att ni kikar på dem :)
Så ska jag istället försöka inspirera med lite olika varianter & tekniker.

Den första tagen färgade jag grön med hjälp av distressdyna, vatten & ett "evighetsbakplåtspapper" - ett sånt av teflon, som man kan köpa i en vanlig matbutik.
Sprayade vatten på teflonarket och duttade med stämpeldynan i vattnet. Doppade sen tagen i detta tills jag tyckte det var lagom med färg.
Sen ska det torka - är man, som jag, ivrig & otålig ;) plockar man förstås fram sin embossingfön/varmluftspistol eller dylikt :)

Stämplade sen med det här stämpelsetet:

Kostar endast 29:- & då ingår det ett litet akrylblock!
Stämplarna är tänkta att man ska kunna bygga ihop till olika motiv men kan naturligtvis användas en o en.

Här har jag gjort en sk distressruta:

Man river post-it-lappar - precis i kanten på den klistriga sidan - och monterar dem så att det blir en ruta i mitten. Se till så att det klistriga fäster ordentligt så att det inte smiter in färg under!
Rutan färglägger man sen med hjälp av distressdyna (prispressade) - finns i måånga olika fina nyanser..
& ett speciellt infärgningsverktyg, som ser ut så här:

Den fina textstämpeln, "Istället för en blomma", kommer från Vilda Stamps och är inköpt hos AltheasMix.

Jag missade att jag hade tänkt stämpla runt kanten innan jag tog bort post-it-lapparna. Då skulle det sett ut så här på ett ungefär:

Har även här använt mig av samma stämpelset som till den första tagen.

Tagsen kan man sen sätta på tex ett paket eller en flaska som ska ges bort :)

Det prickiga organzabandet kommer från egen gömma men annars kan du hitta allt material hos AltheasMix - där det dessutom fram tom den sista juni är 30% rabatt på ALLTING!!

Tack för titten & Varmt Välkommen tillbaka, jag ämnar bjuda på flera tags inom kort!

23 kommentarer:

Carina sa...

Så snyggt, distresserna kan man göra så mycket läckert med.
Kramar

Cards By MI sa...

Väldigt tjustigt! Du testar allt jag inte hinner me!:) Kanonsnyggt, särskillt mittentaggen.
Krammm
Marie

Lisa-olsi sa...

Fina och användbara tags.

onkis sa...

Blev ju jätte snyggt!!

Katarina sa...

Jättefina tags att sätta på ngt som man ger bort. Kram!

Unknown sa...

Så många fina tag´s.
Kram Elin

Annelie sa...

Snygga!!!

Nina sa...

Härliga tags du gjort. Ha det så bra.Kram Nina

Marita Johansson sa...

Jättesnygga

Kirsty Vittetoe sa...

Lovely tags!!!

Angela sa...

Pssst! Kika här: http://www.pysselrummet.se/blivande-gast-inspiratorer/

:)

Ann-Charlotte's blogg sa...

Vilken superfin beskrivning och underbara tags, tänk va' bra de är
våra distress dynor!
Jag har tittat runt hos dig men föll redan vid din altrade spegel,
bara älskar den! Sedan kunde jag inte motstå att bli din 50nde följare!
Tack för din söta ord hos mig!
Må så gott!
Kramar Ann-Charlotte

Lena B E sa...

Wow så snyggt!!! :)
Jag älskar båda tagsen som du gjort, och trots att grönt inte är min färg så blev den min favorit. :) Fast den lila är lika snygg den, men det var dom fina swirlarna som avgjorde det hela. :D
Tack för komplimangen vännen :) jag bugar, niger och tackar allt på en gång. ;)
Ha det så bra.
Kramar från Lena

pojjo sa...

super snygga tags :D

Lena sa...

Jättefina tags du har gjort. Vill önska dig en Trevlig Midsommar. Kram Lena

Anneli sa...

Underbara tags du har gjort!

Kraaaaam Anneli

Lena B E sa...

Vill önska dig en riktigt trevlig midsommar, hoppas vi får soligt, varmt och vackert väder. :)
Kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Annelie vännen:)

Vilka underbara läckra tags du har gjort:) Å det fanns annat underbart ögongodis också att njuta av sedan sist:)
En sak är säker du är otroligt duktig och kreativ min vän och du ska vara mycket stolt över det som du skapar:)
Tur för oss andra att du delar med dig av allt det fina:)

Jag har haft det helt underbart i Norge och har fått minnen och upplevelser som jag kan njuta länge av:)
Är lite trött och sliten nu men men det var det värt och det reder sig med tiden:)

Visst har jag fått mycket fint igen inte klokt men så himla roligt och jag är sååååååå himla tacksam:)

Vad "GLAD" jag blir över att du tycker om att "se" mig på bloggen igen det värmer:) Tack snälla:)

Önskar dig också en riktigt trevlig & härlig midsommar!

Ha det bäst och massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Anna sa...

Super läckert.
Kram från ett hett Gran Canaria.

Katarina sa...

Tittar snabbt in innan jag ska åka till landstället som ligger i Lingbo i södra Hälsingland och önskar dig en trevlig midsommar med. Hoppas du får en bra helg utan regn. Många kramar Katarina

Lene sa...

hej Annelie!
Så snygga tags! ser att du fått till det snyggt med stämpeln! Jag har inte testat min än, har gjort lite annat som läggs ut i slutet av veckan. men jag måste nog testa att göra en sån snygg tag som du har gjort!
Ha en trevlig Midsommar min vän!
Kram lene

Outi sa...

Så vackra tags! Tags är en favorit, och dina är helt underbara. Tack för tekniktipsen. Infärgningen med distress blev ju så fint. Ska verkligen prova så fort jag får tillfälle. Måste bara fira midsommar först :)

Hoppas du får en fin midsommarhelg!

Kramar, Outi

Biggan sa...

Jättefina tags!! Beskrivning på TagBoken är skickad!

Biggan