Bakgrund

fredag 15 juli 2011

Kort i annorlunda form med en knapp

Mitt DT-alster denna veckan blir förstås lite mera inspiration till min egen utmaning, som jag har tillsammans med Altheasmix. Där vill vi se kort i annorlunda form med en eller flera knappar. Läs mer HÄR!

Struten är klädd med Maja Designs fina "Massor av glass", ur kollektionen Sommartider.
Ur samma kollektion kommer den randiga kulan...det är baksidan av "Bikini" som jag använde förra veckan.
Allt material hittar du hos AltheasMix.

Jag har gjort struten dubbel så att jag kan sticka ner en tag med en liten hälsning på baksidan:

För ännu mera inspiration så kika in hos mina DT-kompisar, länkar till dem alla hittar du här på min högra sida --->

Tack för titten! ~ Önskar dig en riktigt trevlig helg!

15 kommentarer:

Nina sa...

Nu blev jag sugen på glass, härligt kort. Trevlig helg. Kram Nina

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilket härligt underbart glassigt kort du kan verkligen få det till:)
Jag blev nu mycket inspirerad och glad av att titta på ditt kort:) Bra jobbat:)

Lilla prinsessan Isabelle har redan informerat sin farmor om att när kistan är tom så vill hon att jag kommer och fyller på den igen ha ha ha:)

Så skönt att läsa att du mår bättre och hoppas att det håller i sig och att det går framåt hela tiden för dig:)
Håller tummarna för dig vännen:)
Å finns det hopp om livet så är du snart på G igen ska du se:)

Ta den tiden du behöver tänk på dig själv och passa på att vila mycket:)

Nu kommer jag ta en paus från pyssel och bloggen. Ska åka i väg med min kära sambo och segla bara oss två i Stockholms skärgård:) Blir riktigt mysigt att ta dagen som den kommer och ha mycket mys tid för veranda och att det bara är vi två:) Kan inte önska mig det bättre en såhär förutom underbart sommar väder:) Du kan väl hålla tummarna för mig med vädret är du snäll:)

Ha det bäst och önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)

Massor med kramar från din Lilla vän Inger:)

Monica sa...

Vilket sött och somrigt kort! Får mig att le en regnig dag som denna :-)
Kram kram!

Lisa-olsi sa...

Ett tufft och "gott" kort,
kul med tagen i glassen.
Ha en skön helg.
Kram Lisa

Katarina sa...

Vilket härligt o annorlunda kort. Verkligen somrigt med glassen. Jättekul idé. Trevlig helg. Kram Katarina

Eva sa...

Glassigt och gott ser kortet ut. Undrade först var du skrev...fiffigt med dubbel strut och tag. Gillar!
mvh Eva

onkis sa...

Mums,den ser ju jättegod ut.
Nu är äntligen mitt kort klart,har lagt upp det i min blogg och länkat till er båda.
Ha en trevlig helg!!

Marita Johansson sa...

Underbart kort.
Ser sååå smaskig ut

Lilla Pyssel Inger sa...

Tusen tack Annelie vännen:)
Det är klart du ska leta reda på dina ramar och dekorera dom ser fram i mot att se dom sen blink blink:)
Ja det ska bli supermysigt att få egen tid på tu man hand och ta dagen som den kommer:)
Vad du är gullig som håller tummar och tår för att vi ska få fint väder:)
Lovar att NJUTA mycket och ha det bra hör av mig sen när jag är tillbaka igen:)
Ta hand om dig kramis kramis från lilla Inger vännen:)

Ann-Charlotte's blogg sa...

Härligt glasskort, gillar att du stoppat ner en tag.
Tack för dina gulliga ord hos mig!
Ha det härligt och njut av juli månad, lite värme hoppas jag vi får snart! ;-)
Kramar Ann-Charlotte

Margareta sa...

Härligt med glass, kan knappt vänta tills jag får en *fniss*
Hoppas du får en härlig helg!!

Outi sa...

Ser mumsigt ut! Gillar hela upplägget, och din utmaning också. Vill gärna vara med så klart, men har inte "processat" färdigt. Blev knappt något pyssel idag, för jag har varit både byggjobbare och hästskötare under dagen.

Stor kram, Outi

Snabbscrapparen sa...

Vad kul att du hittat mig! Antar att vi kommer att se mer av varabdra via julkortutmaningarna. Får se om jag tillochmed hinner göra denna utmaning. Den tål att tänkas på... Det är ju som du säger, lite si och så med pysslandet just nu, inte för att lusten inte finns utanför att jag vill ta vara på de soliga dagarna!

Heidi sa...

Så søtt kort!
Lekre farger og pynt:)
Så kreativ du er.
Ha en fin dag, klem:)

Veronica sa...

Tittar in för att se på allt fint du har gjort..
Ha en skön sommar

Veronica