Bakgrund

onsdag 6 juli 2011

Välkommen till min kort-utmaning!!

Hej på er!
Jag vet ju att det är lite si & så med pyssel-lusten ute i stugorna just nu.
Alla vill vi ju passa på att vara ute och njuta av sommaren så mycket det går :)
Hoppas ändå på att ni ska vilja hänga på min utmaning/tävling som jag har tillsammans med AltheasMix nu under juli månad. Mita har utlovat hemliga fina vinster till 3 st lyckligt lottade!

Så här tänkte jag:
Jag vill att du skapar ett kort med annorlunda form - antingen med någon sorts vikning men annars runda, pilformade, äppleform... ja vad du vill - allt utom de vanliga kvadratiska vill jag se :)
Dessutom vill jag att du ska få med en eller flera knappar på ditt kort!
Jag är själv urdålig på att använda knappar och vill gärna få lite tips på kul användningsområden, men huvudsaken är att de finns med.

Mina knappar, 5 st, fick ingå i blomsterdekorationen :)


Det härliga mönsterpappret är från Maja Designs kollektion Sommartider & heter Bikini - Du hittar det HÄR inne hos AltheasMix.
Stämpeln kommer från Minelle.



Utmaningen/tävlingen pågår som sagt hela juli och hela 3 st hemliga vinster från AltheasMix kommer att lottas ut!
Du får delta med hur många kort du vill, du får en lott för varje bidrag!

Alltså;
1. Gör ett kort med annorlunda form med en eller flera knappar på.
2. Lägg upp ditt kort i din blogg - Länka gärna till utmaningen & till AltheasMix :)
3. Lämna en kommentar med en direktlänk till ditt bidrag här i detta inlägg.



Har du ingen blogg får du självklart vara med ändå - maila bara en bild på ditt bidrag till annelie-gustavsson[@]hotmail.com - ta bort klamrarna runt @!
Jag kommer inte att vara hemma varje dag här framöver så ibland kan det dröja ett par dagar innan jag svarar på ditt mail - men jag svarar alltid, så dröjer det mer än 48 timmar så maila igen så att jag inte missar ditt bidrag!

Utmaningen pågår t.o.m söndagen den 31/7

~ Hoppas att du vill vara med!~


33 kommentarer:

Lene sa...

Hej Annelie!
Snyggt kort du gjort, hoppas många vill delta i tävlingen!
Jag ska sätte mig och göra ett inspirationsalster och srn länka. knappar mmmm ja ja det ska nog bli något!
Ha en bra dag!
kram lene

Nina sa...

Härligt kort du gjort, fint med alla blommor.En sådan rolig tävling du har ordnat, klart att jag är med skall bara tänka ut vad jag skall hitta på. Ha det så bra. kram Nina

Päivi sa...

Helt underbart kort! Och vilken rolig tävling. Ja du, ska försöka fixa till ett kort om jag hinner. Vill så gärna i alla fall :o)

Ha det bäst!

Lena B E sa...

Åh vilket underbart kort, en mycket vacker blomgrupp du gjort på kortet och en härlig form har det, kanon!! :)
Jaa, Maja design papperna är såå fina! :)
Nu ska jag sätta mig och fundera ut nåt, så gör jag ett inspirationskort sen, kanske det blir flera till och med. ;)
Ha en härlig dag.
Kramar från Lena

Lena sa...

Hej Annelie!
Ett underbart kort du har gjort. Får se om jag kan hitta inspirationen! Är en rolig utmaning du har. Ha det gott. Kram Lena

Marita Johansson sa...

Ett underbart kort har du gjort.
Vilken rolig utmaning.

Katja/MezzaNotte sa...

Kul utmaning, få se om jag hinner!!

och en massa snygga julkort har du kommit igång och gjort!!

Kram kram

Katja

Louise sa...

Så mycket fint det har kommit in här. Alltid lik trevlig att besöka din blogg.

Många Kramar Louise

Lena B E sa...

Hej vännen!
Nu finns nåt att titta på i min blogg, två kort blev det. hihi ;)
Åååååh så kul att du ska få komma till magnolia butiken. :D Bäst att du tar med dig mycket pengar då. ;) Det finns säkert massor med fint att köpa där. :)
Ha en underbar helg.
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Sorry, jag glömde ju lämna länken.
Här är den...
http://lenasbloggsida.blogspot.com/2011/07/kort-utmaningen-hos-annelie.html

Kram igen från mig, Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Mycket snyggt inspirations kort du har gjort, härliga färger och detaljer:) Hoppas många är med på din trevliga utmaning:)Håller tummarna för dig:)

Vad glad jag blir att du gillade mina Julkort och Jultags:) Å jag håller helt med dig det är mycket konstigt att göra Julkort i 25 grader och strålande sol! Inte mycket till Julkänsla inte ha ha ha:)

Å ska du resa bort! Hoppas du ska resa i väg till något trevligt och att du får det super bra och super trevligt:)

Självklart så hjälper jag till med info om din utmaning fattas bara:)



Ha det jättebra och önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen:)

Unknown sa...

Hej
Här kommer mitt bidrag till din tävling.
http://elinspysselochkort.blogspot.com/2011/07/fiske-kort.html#comments.
Kram Elin

Glimtis sa...

Hej!
Är gärna med på denna roliga sommarutmaning. Här är adressen till min blogg: http://glimtis.blogspot.com/2011/07/utmaning-pa-altheas-mix.html Ha en härlig sommar :)
Hälsningar Glimtis

Biggan sa...

Vilket underbart kort!! Kul utmaning som jag nu också har antagit! :) Mitt bidrag kan ni hitta HÄR

Kram
Biggan

linaliten sa...

Vilken rolig utmaning! Jag missade att det skulle vara knappar med, så här kommer mitt kort utom tävlan! :)
http://linaliten.blogg.se/2011/july/sommarkort.html

linaliten sa...

Vilken rolig utmaning! Jag missade att det skulle vara knappar med, så här kommer mitt kort utom tävlan! :)
http://linaliten.blogg.se/2011/july/sommarkort.html

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Annelie vännen:)

Ville titta in och hoppas att du har haft det super trevligt på din resa:)

Önskar dig en underbar måndag och vecka:)

Ha det bäst och massor med kramar från lilla vännen Inger:)

Lisa-olsi sa...

En trevlig utmaning.
Jag har gjort ett kort
och länkat från min blogg.
Här finns mitt bidrag
http://olsi.blogg.se/2011/july/ett-kort-i-vikvaggsmodell.html#comment

Ha en bra dag.

Katarina sa...

Vilket härligt somrigt kort. Kram Katarina

Lindha sa...

Tack för en rolig utmaning! Här är mitt bidrag:

http://lindhasplejs.blogspot.com/2011/07/glass.html

Kram Lindha

onkis sa...

Hejsan!

Nu är mitt kort klart till den roliga utmaningen.
Har lagt upp kortet på min blogg och länkat till båda ställena.
Ha en trevlig helg!!

Lindha sa...

Inspirerad av regnet kommer här ännu ett bidrag i form av en vattenkanna! =)

http://lindhasplejs.blogspot.com/2011/07/blomstrande-vattenkanna.html

Kram Lindha

Li@n sa...

Hej!

Hittade in via Lenes kortblogg och eftersom jag i detta nu väntar hem lite smått o gott från Altheas mix blev det ju dubbelt upp =)

Kanske passar mitt kort i din utmaning... CenterStepCard-vikning och så knappar finns på denna länk: http://kexholm.blogspot.com/2011/07/annelie-utmanar.html

Nu ska jag kika runt inne hos dig. Ha det fint!
kram
Lian

Carina sa...

Hej, vad mycket fint du har gjort. Roligt att få titta in

Marita Johansson sa...

Hejsan
Nu har jag gjort ett kort till din utmaning och du hittar det här.
http://snojbi.blogspot.com/2011/07/kort-med-annorlunda-form-till.html

Ha det så gött.
Kramisar

Katja/MezzaNotte sa...

Hej!

Nu har jag fått till et kort till den roliga utamaningen!http://mezzanotteskapar.blogspot.com/2011/07/ett-kort-med-annorlunda-form.html

Ha det bra så länge

Kram

Syster Pyssla sa...

Ett snabbgjort kort kommer här, http://systerpyssla.blogspot.com/2011/07/knappkort.html

Outi sa...

Jag vill förstås jättegärna vara med och har efter rejäl kreativ blockering lyckats producera något med både annorlunda form och med en knapp. Det är första gången det dyker upp en knapp på något av mina alster, så tack för det Annelie, att jag äntligen "upptäckt" att knappar kan vara användbara:)

Här är mitt bidrag:
http://pappersgalen.blogspot.com/2011/07/witchs-hat-haxans-hatt.html

Ha det så jättebra, och tack för en riktigt utmanande utmaning!
Kram, Outi

Katja/MezzaNotte sa...

Hej!
Nu har jag ritat en form på en jordgubbe och den har fått knappar på sig.

Kul att använda knappar- det ska jag börja göra oftare!

Kram Katja
http://mezzanotteskapar.blogspot.com/2011/07/jordgubbskort.html

Li@n sa...

Det fick bli ytterligare ett kort med knappar. Finns att kika på i bloggen www.kexholm.blogspot.com

ha en god torsdagkväll
kram
Lian

Cards By MI sa...

Du trodde säkert att jag hade glömt, men här kommer ett lite bidrag till din tävling.
Kramen
Marie
Mitt lilla kort

Cards By MI sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nina sa...

Bättre sent än aldrig, här kommer mitt bidrag. kram Nina

http://ninascrapbooking.blogspot.com/