Bakgrund

söndag 18 december 2011

Beställningskort & Julkänsla

Idag fick jag äntligen lite känsla av det faktiskt snart är jul & kan helt klart konstatera att det är snö som behövs.
Inte mycket, bara lite lite vitt, så ser ju allt så mycket trevligare & juligare ut.

Är inte ett dugg färdig med varken julkort eller klappar men det är ju många dagar kvar ännu eller hur, & jag har bestämt mig för att stressa lugnt så det löser sig säkert :)

Häromdagen blev jag tillfrågad om jag kunde göra ett kort till en man som fyllde 60 år - han skulle firas redan dagen därpå.
Det första som slog mig var metall & eftersom det var lite kort varsel så var det så det fick bli.
Så här blev det, mitt allra första, riktiga beställningskort:


Har fått höra att det blev mycket uppskattat & det är ju förstås alltid kul att höra :)

----------------------------------
Kan tyvärr även meddela att ännu en av mina favoritbutiker kommer att slå igen :(
Det är Designat som just nu har utförsäljning av hela sin butik, tex kostar alla mönstrade papper endast 5:-st - se HÄR
-----------------------------------

Tack för titten :)
Önskar dig en riktigt bra julvecka!

17 kommentarer:

Ulle sa...

Vilket läckert kort!

onkis sa...

Jag förstår att ditt kort blev omtyckt,
det är jätte läckert.
Ha en bra dag.
Kram!

Päivi sa...

Förstår precis att det blev uppskattat för det är ju urläckert!!! Super snyggt!

Ha det bäst!
Päivi

Cards By MI sa...

Underbart kort. Tror att metall har blivit din specialitet. :) Riktigt läckert!
Må bra och kramar
Marie

Rosemarie sa...

Wow, vilket läckert kort! Supersyggt med alla detaljer och så läckert med metallutseendet.
Hoppas snön kommer till dig också. Vi har fått massor med snö igår och idag så jag håller tummar och tår för att den ska ligga kvar till jul. :-)Det blir så mycket juligare med snö ute.
Ha en underbar vecka!
Kram
Rosemarie

Lena sa...

Ett jättefint kort du har gjort. Så läckert. Förstår det blev uppskattat.
Nu tar jag en liten bloggpaus, för att hämta inspirationen igen. Vill önska dig en riktigt GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR. Kram Lena

Lene sa...

Du är jätteduktg på dessa "metall" kort, det är ursnyggt!
Vill önska dig en underbar Jul och ett Gott Nytt År!
Kram lene

Outi sa...

Grattis till din första beställning! Det är garanterat inte den sista:) Det är alltid så kul att se vad du har hittat på. De flesta saker som jag har på min "prova-på-lista" är sånt som jag har sett på din blogg. Så även dessa metallkort. Har inte kommit till skott med något sånt än...

Har inte fixat alla julklappar eller julkort heller... Misstänker att vissa julklappar kommer att delas ut i efterskott, men så får det bli.

Kramar Outi

Lena B E sa...

Hej vännen!
Klokt beslut vännen, att stressa lugnt, det är det bästa för kropp och själ. :)
Jag vill bara berätta att...
Nu tar jag lite julledigt dvs. en bloggpaus för att hämta lite lust och inspiration till att pyssla igen.
Så jag önskar dig en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR.
Kramar från Lena

Lisa-olsi sa...

Läckert kort!
Kul att få och att ge
ett annorlunda kort.
Ha en bra avslutning på veckan.
Kram Lisa

Carina sa...

SNYGGT!!
Kramisar

Anna sa...

Kanonsnyggt!

Annika sa...

Jättefint, manligt kort! Det är så snyggt med metall! :D

Vill önska dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! :)

Kram Annika

Anneli sa...

så läckert kort. Kul att du vill vara med och fira i min candy, vill önska dig lycka till och en riktigt härlig jul!
Kram Anneli

Lena B E sa...

Hejsan vännen!
Ditt kort är jätteläckert, förstår att han blev glad och uppskattade ditt kort!! :)
Tack så jättemycket för det fina julkortet som kom till mig idag! :)
Såå himla snyggt, jag älskar det!
Du har lyckats pricka in 3 av mina favoriter, blått, maja papper och snögubbar. :D Tack sååå mycket! :)
Ha en mysig och god jul.
Kramar från Lena

Heidi sa...

Så stilig!
Jeg vil ønske deg og dine en Riktig God Jul.
Kos dere masse:)
Klem:)

Nina sa...

Ville bara kika in och önska dig en God Jul. Kram Nina