Bakgrund

söndag 8 december 2013

Decoupage på glasburk

Calambour har decoupagepapper med motiv på både fram & baksida, dessa passar alltså utmärkt att använda på glasföremål.
Eftersom det är ganska stora motiv så letade jag fram en riktigt stor glasburk & så gjorde jag mig en....ja jag har faktiskt inte bestämt mig för vad jag ska ha den till ännu...men den passar bra som ljuslykta - då ser man baksidorna på motiven genom glaset.
Jag dekorerade även locket till burken så att jag kan ha den som förvaring till tex pepparkakor eller skumtomtar - & det var jag ju, som synes här nedanför, förstås tvungen att testa med en gång ;-)
--------------------
Calambour got papers for decoupage with motif on both sides of the paper.
I´ve decorated a big jar of glass that I think will work fine to put x-mas candy or gingerbread in. 
Or maybe I´ll use it as a candle lantern - then you can see the backside of the motifs through the glass, I had to try all 3 ways ;-)
God Jul means Merry Christmas in Swedish.




Ha det bäst & Take care!

3 kommentarer:

Nina sa...

Vad duktig du är din burk är sååå fin. Du får ha en bra vecka. Kram Nina

Marita Johansson sa...

Åhhhh vilken superfin burk

Carolas lilla Vrå sa...

Jättefin burk! Snyggt med knappen på toppen. Lite smågörälskad i den snöstjärnan :)