Bakgrund

söndag 13 mars 2011

Mitt kort från Lisa-olsis vinstpåse = bidrag till Pojjos tävling

Sist, men absolust inte minst, kan jag nu visa mitt tredje kort som jag har gjort av vinstpåsarna som jag vann i den förra omgången av utmaningarna som Lisa-olsi, Onkis & Snojbi har. Då gällde det ju att skapa ett svart-vitt kort med en annorlunda vikning. HÄR hittar du kortet jag vann med.

När jag nu skulle göra mitt kort av den sista vinstpåsen så hade jag hittat en spännande vikning i det senaste numret av Ett trykk.
Det kallas "Funky brettekort" där och jag har tyvärr ingen aning om ifall det finns nån svensk eller för den delen engelsk motsvarighet till det namnet.
Nån som vet?


Eftersom jag tänkte vara med i Pojjos tävling så såg jag till att ha tillräckligt med blommor på kortet...minst tre skulle man ha så det klarade jag ju :)


Allt det här fanns i påsen den här gången...


Jag fick även en bonusvinst :) Så söta blommor som Lisas mamma har virkat och en liten altrad chokladkaka.Tack snälla än en gång Lisa!!


Puh...typ sista minuten för detta bidraget med... Visste att sluttiden för Pojjos tävling var samma helg som påskutmaningen i förra inlägget - men jag trodde ju som sagt att den 12-13 mars inte var förrän nästa helg!?
Käre nån...Ska det gå så här fort så är det ju jul igen innan man hinner plocka bort midsommarstången!
Kan nån vara snäll och bromsa farten lite, jag hinner inte med!!

19 kommentarer:

Lene sa...

hej Annelie!
Så snyggt kort, helt otroligt vackert i bara svart och vitt!
Så fina virkade blommor! Ha en skön kväll.
Kram lene

Lisa-olsi sa...

Ett fantastiskt snyggt kort,
du är en hejjare på svart-vita kort :)
Kul att du använde din vinst från mig.
Ha det gott!
Kram Lisa

pojjo sa...

åh så fint... tusen tack för ditt bidrag till min tävling

Veronica sa...

Vilket vackert kort och vilken annorlunda vikning.
Ha en skön kväll
Veronica

onkis sa...

Jag tycker det är såå snyggt med svart/vita kort,
och du har gjort ett som jag tycker är jättefint!
Rolig vikning.

Carina sa...

Snyggt kort!

Marita Johansson sa...

Snyggt kort.

Mim... sa...

Snyggt svart vitt kort!!
Håller med dig tiden går alldeles för för så jag har gjorde en egen almanacka satte in en klämdag i varje vecka. Men jag kan tala om att det funkade inte.
Ha det bra...........

Heidi sa...

Lekkert!
Så stilig i svart og hvitt:)
Klem:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Det blev jo ett kanon resultat mycket snyggt och bra jobbat:) Lycka till med utmaningen men för mig är detta en klar vinnare:)
Ha en toppen måndag och vecka och ha det bäst:) Massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Lena sa...

Hej på dig!
Kanonsnyggt kort du har gjort. svart och vitt är så snyggt. Så stiligt.
Här kommer länken till ett kort. Liknande i alla fall
http://sakkalo.blogspot.com/2010/04/vennskapskort-med-mal.html
Dom är fina dom där korten i den vikningen. Ha det bäst. Kram Lena

Idas Höns sa...

Så fint kort! Nu har jag lagt tre lotter i hatten för din räkning.
Nu är det bara att hålla tummarna...
Kram & ha en underbar vecka!
/Ida

Cards By MI sa...

Så charmigt. Det är verkligen kul att "monokroma". Fantastiskt trevlig vikning. Den sätter jag upp på min testa lista.
Bra jobb med målningen igen. Du kan!
Kraaaamm
Marie

Monica sa...

Oj vilken kul vikning! Den har jag inte sett tidigare. Blev superläckert!
Kram kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

Tack snälla vännen för dina ord om mitt kill kort du vet hur du ska göra för att göra mig glad:)
Jag hade en supertrevlig dag hos Mita, har alltid trevligt när jag är där:)
Ha det bäst och önskar dig en toppen dag:) Kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Unknown sa...

Vilket fint kort med kul vikning! Och dina korgar är ju jättesöta!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig vännen:)
Det är bara lilla jag som tittar förbi och vill önska dig en riktig trevlig dag:) Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Mrs X sa...

Hej! Vad roligt att du kikade in på ScrappTorget, och vad roligt att du länkade hit till ditt fina kort! Ditt tävlingsbidrag var också jättefint! Verkligen snyggt med bara svart och vitt, och en så rolig vikning!

Lena B E sa...

Ååååå wow så snyggt!! :)
Jag gillar ditt kort mycket! :)
Jag gjorde ett sånt där kort, i den vikningen, till jul. Men jag minns inte heller vad det hette.
Hoppas någon annan vet.
Hoppas du får till bidraget till mig jag ser fram emot att se det, lycka till! :) Annars får du väl ge dig på den nya utmaningen istället så kanske det går lättare.
Ha det så bra.
Kramar från Lena