Bakgrund

fredag 16 november 2012

Räkna ned till jul

I Julkortsutmaning # 7 hos Scrapbutiken gällde det att räkna ned från 10 till 1.
Man ska alltså ha 10 st av en sak, 9 av en annan osv.
En riktigt klurig men rolig utmaning. 
Idén till den flätade bakgrunden fick jag från ett kort 
som jag fick när jag fyllde år :)


Min nedräkningslista ser ut så här:
10 Pappersremsor (Maja Design)
9 Rosor
8 Grankvistar
7 Halvpärlor - 4 på hörnen & 3 mindre på motivet
6 Snöstjärnor
5 Vanliga pärlor - de på blommorna hör till blommorna ;)
4 Hörn
3 Olika spets/band
2 Spetsblommor
1 Motiv (Slöjd-detaljer)

~~~~~~~~~ 

Nu ska jag börja packa, för imorgon är det scrapträff här i Linköping - ja det är ju förresten Scrapbutiken som håller i den med ja ;)
Har lyckats få med min syster denna gång :)
Vet även att jag kommer att få träffa flera stycken som jag har lärt känna genom scrappandet & här igenom bloggen.
Ska bli så kul!
Kanske någon mer av er som jag ännu inte vet om som ska dit?

~ Trevlig helg! ~

10 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Wow vilket kort 10-poängare , detta gillade jag superfint
Trevlig helg
//anneli

Ann-Christin sa...

ett kort man skulle bli glad att få, jätte läckert.

Cards By MI sa...

Avancerat! Snyggt upplägg som vanligt, älskar Maja's papper så underbara. Ha en riktigt trevlig träff. Något jag aldrig har gjort, ännu iallafall. :)
Må gott och kramar på hög
Marie

Heidi sa...

Wow dette var utrolig lekkert!
Og et nydelig motiv:)
Flott pyntet også.
Ha en riktig god helg, klem:)

Lisa-olsi sa...

Ett vackert kort.
Mysiga färger och jättefint ihopsatt.
Tufft med de flätade pappren.
Ha en trevlig helg.
Kram

Margareta sa...

Underbart vackert!! Tack för tipset med den flätade bakgrunden - den liftar jag ;-)
Det var duktigt att få med så många detaljer utan att det blev plottrigt!
Ha en skön helg!! Kram!!

Angelica sa...

Jättefint med den "vävda" bakgrunden, ett såå snyggt julkort!

Marita Johansson sa...

Ett Kanonfint julkort
Så fint med det vävda

Kraaaaaam

Petra/Paradise sa...

aj du! Förlåt att jag blandade ihop dig med den andra Annelie! ;)

Vilket härligt kort du gjort!
Älskar färgerna och pappersvalen!
Snyggt med hörnen och den flätade bakgrunden! SNYGGT!! :D

TAck för dina ord inne hos mej!
KRAMISAR Petra

Jasmine sa...

Vilken rolig utmaning! Jag tycker att du lyckades bra med den. :)

Svar: Tack snälla för ditt beröm! Jag är också mycket förtjust i prickigt.

Kram