Bakgrund

tisdag 17 september 2013

Julkort i form av en stor tag

Hade egentligen tänkt hoppa över den 4:e julkortsutmaningen hos Scrapbutiken då jag verkligen borde pyssla med annat.
Men så sprang jag på en favorittomte, färdigmonterad & klar som bara väntade där i pysselrummet.
Kom att tänka på utmaningen som denna gång är "tags" & vips så var det typ klart :-)
Det hela gick nog lite väl fort för det var inte förrän jag stod & fotade som jag upptäckte att jag hade satt fast mönsterpappret upp o ner...hade ju valt den lite färggladare, tvärrandiga sidan av pappret...!?
Nåja, inte mycket att göra åt den saken nu då limmet redan har torkat ;-)


Förutom lite snö i form av frantage & gasväv under motivet så dekorerade jag med stjärnanis, alkottar & ett par flugsvampar.
Tomten är alltså ett servettmotiv gjort i 3D-teknik - länk hur jag gör hittar du på vänster sida här i bloggen.

~ Tack för titten! ~

6 kommentarer:

Cards By MI sa...

Gillar dina svampar på taggen får nog plocka fram mina me. Tror jag har några turkosa och lila. Tycker det blev en riktigt trevlig tag. Ha en härlig dag!
Kram
Marie

Marita Johansson sa...

Jättefint

Zora sa...

Snygg tag, tack för tipset hur man gör :)

Camilla sa...

så snygg!! Måste ta tag i försöka mig att våga på att pröva den där servett tekniken

KRAM!!

Linnea sa...

Så snygg tag! Måste testa servettekniken, blir ju så snyggt!! :) Kram

Outi sa...

He he... det där med att sätta pappret upp och ner låter bekant... men din jultag är ju hur fin som helst i alla fall.

Jag är ute på en liten bloggrunda just nu. Har ägnat större delen av livet åt jobbet på sistone. Orkar inte pyssla när jag kommer hem och är trött :-( Passade dock på idag när sambon åkte ner till grannen och regnet har strilat ner mest hela dagen.

Hoppas att du har det bra!
Kramar, Outi