Bakgrund

tisdag 10 september 2019

Swapbrev & scrapträff

Oj så väldigt länge sedan som det var sedan jag uppdaterade här inne.
Såg att jag har lagt en del som utkast men sen har det visst inte kommit längre.
Jag tänker inte ta fram skämskudden för det, kroppen sätter allt som oftast stopp för både pyssel och datatid så det får bli som det blir.

Nu har jag iaf varit på scrapträff igen, på Rozzans scrapevent i Mjölby, och med mig hade jag ett jättefint swapbrev som jag har fått från Lisa.
Jag har gjort två stycken kort, det ena var till en utmaning där man skulle göra ett julkort och det andra var till en skissutmaning.



Jag har massor av saker kvar i mitt brev men det får jag spara lite på. Det gör inget, det är perfekt att ha med sig när man som nu, åker bort och scrappar.

Sedan var jag även på en kurs/workshop på träffen där man fick lära sig att göra två olika sorters skakkort/shakercards.
Jättekul.
Vi hade det väldigt förspänt, Siv som ledde kursen hade förberett och skurit alla delar så vi fick sen "bara" montera alltsammans.

Det första är ett "vanligt" shaker card;


Det andra vi fick göra kallas för "See through card" och har ett genomskinligt fönster rakt igenom, paljetterna syns alltså även från baksidan;



Så var det även en utmaning i 72-timmarsgruppen på Facebook samtidigt.
Där skulle man denna gång ha med; en blommig stämpel, ett blommigt mönsterpapper, minst 10 st blommor och en text.


Jag måste även passa på och visa mina nya bomullsrondeller som min snälla syster har virkat åt mig. Bara att slänga med i tvätten och använda om och om igen. Det gör ju inget att de, förutom att de är betydligt bättre för miljön än vanliga engångs, dessutom är jättefina 🤗



Nu får ni ta en titt inne hos Lisa och se vad hon har gjort av sitt brev, där ser ni även allt fint som var i brevet.

Tack än en gång Lisa för det fantastiska brevet ❤️
Och - inte minst - för att du har tålamod att invänta mina långa "leveranstider"
🙈😘❤️

Ha en fortsatt fin vecka!

1 kommentar:

Lisa-olsi sa...

Tack för att du gör så fina saker av mina kit :)
Två snygga och välarbetade kort, jag gillar hur du
byggt en blomranka på höjden, tufft.
Jag fick inte in julgranen, men det blev tufft
och att sätta bilden på tagen var ju perfekt :)
Alltid lika trevligt att byta kit med dig,
roligt och utmanande att pyssla med vissa bestämda saker.

Tuffa kort de andra tre också och roskortet är jättefint :)
Ha det gott!
Kram Lisa