Bakgrund

torsdag 6 september 2012

Vi saknar dig

Igår tog vi ett sista farväl av min lilla mormor.
Det var förstås väldigt sorgligt men samtidigt en mycket fin stund i kyrkan där prästen väldigt fint sammanfattade hennes liv och fick oss att minnas och t.o.m le litegrann genom tårarna.

Hon hade en väldigt jobbig sommar, bla med mycket värk, så det var skönt för henne att få slippa ifrån men oj vad hon är saknad.

Har så långt tillbaka jag kan minnas pratat i telefon med henne 2-3 ggr varje vecka och tom planerat mina förmiddagar efter dessa samtal så det är klart att det blev väldigt tomt & tyst när hon i somras inte längre klarade av att prata i telefon.

Hoppas & tror att hon nu har hittat min morfar & sin övriga familj igen.
Och även sin gamla barndomsvän, så de kan sitta där uppe bland molnen och spela kort igen tillsammans de två Gretorna.

Tack för allt lilla mormor - du kommer alltid finnas med mig!

5 kommentarer:

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Så fint du skriver om din mormor. Du ska se att hon och morfar har det bra tillsammans med vänner. Kram

Cards By MI sa...

Åhh vad jag lider med dig och din familj. Det är så jobbigt att förlora någon nära, särskilt när det är en som är extra viktigt för en. Vet vad din mormor betydde för dig. Hon finns med dig, hela tiden.
Många varma kramar till dig och din familj.
Marie

Katarina sa...

Förstår att du har en jobbig tid just nu men om ett tag så kommer du minnas alla de ljusa stunder ni haft tillsammans och hon kommer alltid fortsätta finnas med dig om än inte fysiskt. Många kramar till dig. Ktarina

Papermum`s sa...

Jag känner med dig, Annelie!
Men jag är övertygad om att kommer till dig på förmiddagarna bara för att se om dig.
Bamsekram till dig!
// Linda

Margareta sa...

Visst är det tungt när någon nära går bort - jag tänker på dig och skickar tröstekramar.
När någon du älskar dör, blir minnet en underbar skatt, som finns med en. Din mormors kärlek dröjer kvar och värmer ditt liv, tror jag - så känns det för mig, trots att min älskade mormor dog för mer än 50 år sen.
Kram!!